En helg i Örebro

Först och främst så vill jag bara säga att grabbarna hade gjort ett bra jobb med premiären och filmen ! Allting kan inte alltid gå som planerat men jag hade iallafall en riktigt bra kväll med härligt folk !

Fick bli ett glas vin hos pappa och lite gos med pudding innan det blev dags för att göra sig fin inför kvällen.
Tog bussen till Sanna & Cajsa innan vi hämtade upp Josse med taxin och sedan landade vi på Molly Bar !
De hade gjort om lokalen en hel del och loungen var inte så pjåkig den heller, lite porrig dock ..hahaha !

Nåja det blev drinkar, champange, tilltugg, mingel, filmvisning och en del danssteg :P

Det enda negativa med kvällen var när vi kommit ut och skulle försöka ta tag på en taxi. För att vara en stad som det just nu sker en del våldtäckter i , så har taxibolagen inte så jättebra service ! De flesta bilar var bokade av ett större gäng killar som kom iväg helt utan problem. Jag hade bokat en taxi som ställt sig ett x antal meter för tidigt på gatan där jag stod, så 4 killar hann före mig och chauffören tyckte allt att om jag velat åka med så skulle jag antingen stått någon annanstans än där jag sagt i telefon eller skyndat mig så att ingen annan hann före. Så bolaget fick sig allt ett samtal om att det absolut inte är OK att ta 4killar istället för 1 ensam tjej i våldtäcktsstaden.

Efter nästan en timmes väntan på en jävla taxi så var vi iväg och hemma. Frosten och minusgraderna var framme redan när vi stod på stan, så mina lår under ett par ynka strumpbyxor var inte speciellt varma. När värmen tagit över och koffeinet från all power king lagt sig så kunde jag äntligen få sova.

Igår följde jag med mamma, Sanna, Helen och alla hundarna ut på promenad ! Riktigt mysigt bland alla fina höstfärger och solskenet :) På kvällen vankades det serier och onyttigt snacks.

Nu sitter jag här och slappar hos mamma. Hjärtat smälter när jag ser kattungarna som sover i en hög och min hund som ligger så fint bredvid och håller koll.

Om ett par timmar tar jag bussen tillbaka till kära Karlstad ! Trots en riktig rolig fredagskväll så trivs jag fortfarande lite bättre där ;)

Får se när man kommer på besök nästa gång..som det verkar nu så blir det nog inte förrän det är dags för julfirande !

Puss

Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0