On sundays we rest

Första kvällen helt själv hemma, fy så långtråkigt. Hur gjorde jag de 8mån jag bodde i Karlstad ? Nåja, efter en dag i solen så var det rätt skönt att lägga sig ner i en sval säng och höra hur nattens regn smattrade utanför fönstret.

Blev att gå till sängs väldigt sent inatt. Konversationer som behövde tas, de togs även om det inte var på rätt sätt. Vissa saker blir som de blir ibland och när vi sedan stannar upp så vet vi inte riktigt vad vi tänkte på där i farten. Ibland är spontanitet inte någonting positivt, även om det är något som många bör lära sig att erfara. Drömmar och mål finns där ..i framtiden, vilket gör att vad som helst kan hända :) Steget är ett modigt steg som handlar om vilja och tålamod. Det finns fina saker att hämta där ändå, för det var ju så allting började.

Jag har en hel del kvar att upptäcka, skapa och uppnå. Jag kan idag inte förstå hur jag kunde nöja mig med det jag hade då ..falsk trygghet, drömmar som hade lagts på hyllan och en personlighet jag inte kände igen.
Man ska aldrig fastna i någon sorts bubbla och sitta där och inbilla sig att man är nöjd med det , bara för att man är rädd för att bubblan ska spricka och hamna i en vägkorsning utan en destination.

Vaknade väldigt sent idag med tanke på allt..vaknade med feber, huvudvärk och nu börjar magen att bråka.
Ska dra på en och en annan serie idag, kanske en film om jag orkar. Grått väder ute också, så blir till att stanna inne idag med undantag från hundpromenaderna förstås !

Jag har planer, drömmar och mål som väntar. Så jag är lycklig på den väg jag just nu befinner mig på. Dock gillar jag inte den plats som vägen befinner sig på just nu, men det passerar man till slut :)

Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0