Helgen

I lördags så hade mamma lite fest här hemma för sitt "crew". En tack-för-hjälpen-med-flytten/inflyttnings-och födelsedagsfest ;P
Hade egentligen inte tänkt att stanna hemma utan bara hjälpa till med recept och tillagningen. Dock insåg jag hur lite lust och ork jag hade till att ta mig någonstans, så blev till att stanna kvar.

Vi hade det supertrevligt iallafall :)

Det blev mojitos som välkomstdrinkar. (MoHito uttalas det, vilket jag sprang runt och rättade i folks munnar,haha ).
Förrätt: Honungsmelon, skinka, sallad och fetaost. Jättefint dekorerat på assietterna av självaste Linda ;)
Varmrätt: Enkel och god sommarmat. Färskpotatis, kött, såser, champinjoner och en jättefräsch sallad.
Efterrätt: Panacotta ( otroligt gott ! )
Dryck genom kvällen: Vin, vin , vin , cola och vatten.

Till kaffet så blev det moccarutor :D



Igår (söndag) så kom farmor, Sanna och faster på besök för att fira mamma i efterskott.
Vi fikade en massa gott som de hade tagit med sig ut, för att mamma skulle slippa hålla på i köket även denna dag, så gulligt av de :)

Jag & Sanna tog tillfället i akt och tränade hundarna lite. Ställde upp som figurant och satte mig mitt ute på åkern så att de kunde träna patrullstig och Bikie fick sen spåra. Sen blev det lydnadsträning för alla 4 (Misty, Elton, Bikie och lilla Tuva) innan de åkte hem.


Idag blir det lugnt. När mamma kommer hem så ska vi fixa i förrådet så att jag får lite ordning på alla mina saker från min gamla lägenhet. Kanske finns lite att kasta där, när vi ändå håller på.

Ikväll blir det film och sen tidigt i säng.

Imorgon blir det att åka in till stan. Har lite att fixa ;)

Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0