Bones

Bones är en av alla de serier jag tittar på. Det började med att jag såg det på TV och tyckte att det var bra men jag kom aldrig in i det riktigt eller lärde mig när det gick på Tv så jag missade det alltid.
Så jag hade ett maraton och vips så var jag ikapp :D 

Serien handlar om antropologen Dr.Brennan som jobbar på ett institut tillsammans med sitt team för att lösa mordfall åt FBI. Till teamet har de även en FBI agent till sin hjälp.

Huvudkaraktärerna:

Dr. Temperance "Bones" Brennan
: Antropologen som egentligen inte gör annat än just jobbar. Hon är inte speciellt duktig på det sociala men får hjälp av sina medarbetare att förstå sig på mer än vad vetenskapen bevisat. FBI-agenten Booth kallar henne Bones och de har även något sorts flörtande mellan varann.

Seeley Booth: Specialagenten Booth har uppgiften att ta hand om polisärendena i teamets mordutredningar. Då han är rätt mån om sitt privatliv så får man delvis reda på småfaktan om hans privatliv. Han har tidigare varit krypskytt och vill nu gottgöra sina gärningar genom att sätta dit brottslingar.

Teamet:

Angela : Använder en tredimensionell datorteknik för att demonstrera hur morden kan ha gått till, hur skador kan ha uppkommit och hur mordoffrena såg ut. Dotter till Billy Gibbons i ZZ Top. Teamets rådgivare gällande relationer & sex.

Dr.Hodgins : Experten på insekter och partiklar. Älskar att få hitta på galna experiment  för att få reda på hur mordet gick till.

Dr. Saroyan : Är i förutom första säsongen, chef över avdelningen. Har i omgångar haft ett förhållande med Booth och svårt att förstå sig på sitt team.

Dr. Sweets : Psykologen som i början ska hjälpa Booth & Brennan att inte förstöra sin arbetsrelation med en personlig relation. Får senare även hjälpa de med gärningsmanna-och kriminalprofiler.

Dr. Addy : Arbetar i början som Brennans assistent. Är en otroligt smart person och väldigt duktig i det han gör. Dock osäker i sig själv, som sedan gör att han hamnar i trubbel..som i sin tur kan ha varit en hans smarta strategier (?)

 


Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0