Ben&Jerrys är bättre än vi tror !

Sitter här och verkligen njuter av min B&J Half Baked. Mitt i sked svepandet så får jag för mig att kolla in på den svenska  hemsidan och se om några nya smaker är på ingång eller så.

Fastnade snabbt på deras "Om oss" sida och blev helt fascinerad ! För det första så förstår jag nu varför glassen är så dyr ! Nej, den är inte dyr om man läser om hur mycket detta företag gör för världen ! Dessa glassburkar gör mycket mer för miljön,människor och djur än vad man förväntat sig utav de.

Läs och älska vad dessa två grabbar gör för världen, som om inte de underbara B&J smakerna vore nog?
De:
- bidrar till fattiga bönder välmående, utbildning och familj.
- bidrar till en stiftelse som står bakom låginkomstagare bl.a. boende och sjukvård. De har även ett bageri som anställer och utbildar hemlösa. De står för den underbara brownien :)
- bidrar till kampen mot den globala uppvärmningen.
- bidrar till Freddie Mercurys (Queen) aidsfond.
- bidrar till bättre mejeriproduktion hos bönder och deras kor.
- använder mejeriprodukter och ägg från frigående kor och höns
- använder sig av energisnåla maskiner och jobbar hela tiden med att tillverka förpackningar som helt och hållet är av förnyat material.

Fantastiskt att ett företag kan bry sig så mycket.
De gör så mycket mer än jag orkat skriva ner !

Nu ska jag äta mer och nu kan man absolut göra det med gott samvete ! Loving it !!


Cred till B&J ! Inte bara för dessa underbara smaker !


Enligt hemsidan så "uppfann" de min favosmak av misstag ! Chocolate fudge brownie-glassen råkade blandas med cookie dough .. thank you for that ;D

Lite gulligt att de istället för att skylla på bageriet med de hemlösa att deras megabeställning av brownies blev fel och det levererades en stor brownieklump..nej då "uppfann" de Chocolate fudge brownien istället.


Haha ni får ursäkta, men jag blev iallafall grymt fascinerad. B&J är värda pengarna, för visst var det inte så mycket de kostade ? ;)



Now I love you even more !

Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0