Föreläsning

Japp då har man varit på föreläsning.
Haha, har sen första dagen alltid suttit och pratat en massa med en tjej, samma tjej som jag tagit anteckningar åt.
Vilket hon får gottgöra när jag är borta sen ;D
Iallafall så har vi iallafall idag, för första gången, berättat för varandra vad vi heter, haha.
Men vi har hela tiden haft en massa annat att bubbla på om, hihi.

Iallafall hade vi, som jag nämnt, processrätt idag.
För er som inte vet vad det är, så är det bland annat regler runt hur domstolar och tingsrätten "fungerar".
T.ex vad som krävs i en stämningsansökan osv.

Det var inte alls lika tråkigt som jag fått för mig, mycket av det är ju ganska logiskt.
Det kluriga var att det fanns ganska många fackuttryck och undantag för olika situationer och så.

Tror att jag är ledig imorgon, så då måste jag plugga lite och kolla efter lite mer/ny kurslitteratur :) skoj va?

Nu blir det lite kvällsmat och det hääärligaste behovet...sömn


Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0