Myskväll

Haha nehe !? :D

Ska snart hämta sista tvättlasset och sen ville mamma ha mitt sällskap på en promenad.
Tänkte att vi skulle gå ner till rävgången :) En sån här dag så är det underbart därnere.

Efter första lasset med tvätt drog vi ut och storhandlade..mamma är själv laktosintolerant, så hon introducerade mig inför utbudet så att jag kan få två helt laktosfria veckor.
Tänkte ta de två veckorna ganska strängt nu så att magen får vila och se om det är laktos eller om det kan vara något annat som spökar.
Att utesluta laktos är inte så svårt..däremot får man läsa noga om det är laktosfritt eller låglaktos..det sistnämnda är ingenting jag ska använda.
Det innebär också att min frukost kommer att se annorlunda ut ! Laktosfri mjölk är INTE gott tillsammans med O'boy ! Det insåg jag imorse. Fil, yoghurt osv finns så bra utan laktos ! =)

Det enda negativa jag kommit på hittills är att laktosfria varor är lite dyrare och att jag inte kommer att få äta B&J ! Ouch !
MEN ! När dessa två veckor är över så tänker jag njuta av några skopor ändå !
Har mina tabletter och B&J är också bättre än andra glassmärken, då de har gräddglass. Gräddglass innehåller mindre laktos än "vanlig" ;D

Oj vad jag babblade på om det :S

Anyway.. S & jag lagade "Flämtande Uttern" i olika versioner när vi var borta. Haha jag vet, funny name !
Men sjukt gott ! En bra sak var också att istället för matlagningsgrädde använda sig av kokosmjölk ! Mums !

Efter promenaden så blir det massor av gott framför Robinson och kanske något Entourage-avsnitt.
Förutom godis och annat gott, så har jag inhandlat Tofulines laktosfria glass i blåbärssmak ! :D

Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0