Hemma från sjukhuset.

Oj oj oj..nu ska ni få höra

Runt 2 på natten till måndagen dyker plötsligt en grym smärta i höger sida.
Det första man tänker på? Blindtarmen..
Men nej jag skulle försöka sova och hoppas på att det skulle gå över.
Gick på toa och försökte spy, men kände bara att snart svimmar jag.
Blev ganska orolig av att se mig i spegeln, mitt ansikte var totalt genomskinligt.

Blev inkörd till akuten, där de höll på med prover och en massa.
I väntan på provsvar fick jag smärtlindrig och besök av en doktor.

Så runt 5 på morgonen skickar de mig till gyn för att utesluta att en cysta spruckit.
Inte alltför pigg på den undersökningen kan jag säga.
De såg bara vätska, men ville att jag skulle ner till akutvårdsavd.. för att bli observerad.
De ville se om jag fick feber, vilket var det enda som fattades om det var blindtarmen.

Min snygga kirurg kom på rond vid 9 på morgonen(måndag), sa att han ville vänta ett dygn för att se om smärtan blev värre/bättre eller om jag fick feber.

Så höll de på och tog temp och prover regelbundet tills nästa rond.
Äta hade jag inte gjort, senast var i söndags eftermiddag.. huuungrig !
Så hela måndagen låg man och vääntade och väntade. Hade sååå ont och såå tråkigt.

Men igår morse sa de att de ville röntga och sen väntade man hela dagen på en tid.
Vid 4 fick jag dricka kontrastvätska inför röntgen. Smakade vidrigt plus att det var det första man fick ens stoppa i magen på 2 dagar. Gick inte så bra, drack ca 4dl av 10dl..ajabaja.
Men de sa att jag var så liten och smal så det gick så bra ändå !
Själva CT:n (röntgen) var inte så bekväm..
Svaren blev..ingenting..så de antar att det var en cysta som spruckit. Vid ena äggstocken.
Vilket tydligen är vanligt..

De ville ha kvar mig över natten för att se om det hände något och se om jag fick behålla maten som jag fick vid 10 på kvällen
Inte gott och inte var jag sugen..mest illamående av hunger.
Så det blev lunch idag när mamma kom med ost&skinkmacka och cola.

De hade hittat fler cystor varav en stor satt på levern, så jag kommer få röntgas i vår igen.
Så nu ska jag vila mig och försöka äta.
Mamma skämmer bort mig här och pysslar om mig.
Nu ska jag lägga mig och sova..i en riktigt säng ! Hos akilles..
Hoppas jag blir frisk snart ! Vill inte ha ont och må såhär..ska aldrig klaga på förkylning eller liknande mer !

Kommentarer
Postat av: JosefinEmilie

Men oj gumman :( va händer med dig?

Är det farligt med cystor på flera ställen...



Krya på dej så jättemkt, tänker på dig!!Kraaaaam

2008-11-21 @ 23:45:04
URL: http://regnblomma.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0