Då var det slut för den här gången

Åh, ville inte gå hem idag, men var ju tvungen att åka hem till slut. Helt sjukt, har bara varit där i tre dagar men det känns som om det varit kanske tre månader. Kom in så snabbt i rutinerna och i relationerna med personal och barn så man stormtrivdes på en gång.

Men nu sitter jag iallafall här och ska försöka beställa hem en ny box med linser, så skönt med internetbeställning eftersom jag inte haft tid att springa förbi optikern. Jag vet ju redan vilken styrka jag ska ha osv så varför behöva gå dit och krångla? Däremot måste jag dit nästa gång på kontroll för att se om synen blivit bättre/sämre.

Haha, har på senaste dagar förresten stört mig på att jag inte ser ut att vara så gammal som jag egentligen är. Lite trist är det ju när folk gissar på mindre ålder istället för äldre. Idag på dagis kom det fram en personal från en annan avdelning och frågade om jag var praktikant ?! Tack för den !? Fast blev lite gladare sen när en annan frågade vems mamma jag var, haha !

Ikväll blir det sketna Eurovision igen, om inget annat sker. Promenaden är iallafall inställd eftersom jag fastnade här och jag är så trött i kroppen idag, barnen har flygit runt överallt idag och haft sjukt mycket spring i benen och luft i lungorna.


Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0